بازار طلای هند در ماه سپتامبر: با کاهش اندک تقاضای خرده فروشی، واردات کاهش یافت




خلاصه

قیمت سکه پارسیان 50 سوتی با عیار 750 قیمت طلای داخلی در ماه سپتامبر با کاهش 3.1 درصدی به 456124 روپیه در هر 10 گرم رسید.

تقاضای خرده فروشی، اگرچه با کاهش قیمت طلا همراه بود، اما با شروع پیترو پاکشا2 اندکی کاهش یافت.

واردات رسمی 27 درصد در مترمربع کاهش یافت و بازار داخلی تا پایان ماه به حالت ثابت بازگشت.

با توجه به کاهش قیمت طلا و افزایش نوسانات بازار سهام، ETFهای طلای هند 1.1 تن جریان خالص ورودی داشتند. کل دارایی های ETF طلا تا پایان سپتامبر به 35.1 تن افزایش یافت

بانک مرکزی هند (RBI) در ماه سپتامبر 19.7 تن طلا اضافه کرد و کل ذخایر طلای خود را به 744.8 تن افزایش داد.

احیای شدید بارندگی در سپتامبر به این معنی بود که موسمی برای سه سال متوالی در محدوده نرمال به پایان رسیده است.

 


کاهش قیمت طلا، کاهش قیمت داخلی

طلا در ماه سپتامبر، به دلار آمریکا، به دلیل افزایش نرخ بهره و تقویت دلار کاهش یافت. در طول ماه LBMA Gold Price AM به USD و MCX Gold Spot به INR به ترتیب 4.6% و 3.1% کاهش یافت که دلیل آن کاهش 1.5% INR در طول ماه بود.


میانگین حق بیمه محلی به 1.3 دلار آمریکا در هر اونس در ماه رسید و 1.2 دلار آمریکا در هر اونس کمتر از مترمربع بود. جذب شمش در بازار عمده‌فروشی با شروع پیترو پاکشا کاهش یافت و بازار محلی را برای معامله ثابت در هفته آخر سپتامبر به عقب کشید (نمودار 1).5 با افزایش تقاضای عمده فروشی قبل از فصل جشنواره در ماه اکتبر، بازار محلی در دو هفته اول اکتبر در میانگین حق بیمه 1 تا 2 دلار آمریکا در هر اونس حق بیمه باقی ماند.


 


نمودار 1: بازار داخلی تا پایان ماه ثابت معامله شد، زیرا جذب شمش با شروع پیترو پاکشا کاهش یافت. قیمت سکه پارسیان 750 عیار

تفاوت بین قیمت MCX Spot Gold و قیمت طلای زمینی در هند برگرفته از LBMA Gold Price AM




منبع: NCDEX، شورای جهانی طلا


 


تقاضای خرده فروشی اندکی کاهش یافت 

اگرچه با کاهش قیمت طلا حمایت شد، اما تقاضای خرده‌فروشی با شروع پیترو پاکشا از 20 سپتامبر - که دوره نامطلوبی برای خرید طلا در نظر گرفته می‌شود- اندکی کاهش یافت. انتظار می‌رود تقاضای خرده‌فروشی در ماه اکتبر بر اساس شواهد حکایتی از فروش سریع در طول دوسهرا قوی باقی بماند.


 


واردات رسمی طلای هند در ماه سپتامبر کاهش یافت 

واردات رسمی طلای هند در سپتامبر 89.5 تن بود  که 27 درصد کمتر از 121.8 تن واردات رسمی در آگوست 2021 بود (نمودار 2). واردات رسمی کمتر در ماه سپتامبر عمدتاً تحت تأثیر عوامل زیر بود: قیمت سکه پارسیان 50 سوتی 750 عیار


افزایش شدید نرخ تعرفه گمرکی منتشر شده به 579 دلار در هر 10 گرم در ماه سپتامبر از 555 دلار در هر 10 گرم در پایان ماه اوت علیرغم کاهش قیمت بین المللی طلا، که منجر به افزایش هزینه واردات رسمی در هند شد.

ضعف در تقاضای خرده فروشی در آستانه دوره نامطلوب پیترو پاکشا.

در مجموع 9 بانک، آژانس معرفی شده و صادرکننده 70.4 تن شمش و 19 پالایشگاه معادل 19.1 تن از محتوای طلای خوب را در قالب طلا وارد کردند.


 


نمودار 2: هند 90 تن طلا در سپتامبر 2021 وارد کرد

واردات ماهانه هند از ژانویه 2019 تا سپتامبر 2021




منبع: Infodrive هند، وزارت بازرگانی و صنعت، شورای جهانی طلا


 


دارایی های ETF طلا در طول ماه 1.1 تن جریان ورودی داشته اند

در پس زمینه کاهش قیمت طلا و افزایش نوسانات مارک سهام، صندوق های ETF طلای هند 1.1 تن جریان خالص ورودی داشتند. جریان ورودی در ماه سپتامبر 4.45 میلیارد روپیه (68.3 میلیون دلار آمریکا) افزایش یافت و کل دارایی های ETF طلا را به 35.1 تن رساند. کل دارایی های ETF طلا در پایان سه ماهه به بالاترین حد خود از سه ماهه دوم 2012 رسیده است (نمودار 3).


 


نمودار 3: دارایی ETF طلای هند در پایان سه ماهه سوم به 35.1 تن رسید که بالاترین سطح سه ماهه از سه ماهه دوم 2013 است.



منبع: بلومبرگ، ارائه دهندگان مربوطه ETF، شورای جهانی طلا


 


RBI خرید طلای خود را افزایش داد و 19.7 تن به ذخایر طلای خود اضافه کرد

پس از خرید 13.9 تن طلا در ماه قبل، RBI خرید طلای خود را افزایش داد و 19.7 تن طلای اضافی را در سپتامبر خریداری کرد و ذخایر طلای خود را به 744.8 تن یا 6.5 درصد از کل ذخایر رساند. خرید ماهانه در ماه سپتامبر بالاترین میزان از زمانی است که RBI شروع به خرید مداوم طلا از دسامبر 2017 به بعد کرده است (نمودار 4).7 RBI خرید طلا را در سال های اخیر افزایش داده است و 68.2 تن به ذخایر طلای خود اضافه کرده است و 41.1 تن به آن اضافه شده است. Q3 2021.


 


نمودار 4: RBI در ماه سپتامبر 19.7 تن به ذخایر طلای خود اضافه کرد. بالاترین سطح از زمان شروع خرید طلا در دسامبر 2017



منبع: صندوق بین المللی پول، RBI، شورای جهانی طلا


 


موسمی با احیای شدید بارندگی در ماه سپتامبر در محدوده نرمال به پایان رسید

بارش شدید در ماه سپتامبر کسری بارندگی را از بین برد (32 درصد بارندگی مازاد در سپتامبر در مقایسه با 24 درصد و 6.8 درصد کمبود بارندگی در ماه اوت و جولای). این بدان معنی است که موسمی برای سه سال متوالی در محدوده نرمال به پایان رسیده است و بارندگی تجمعی تنها 0.7٪ کمتر از میانگین دوره طولانی (نمودار 5) به پایان رسیده است. با موسمی معمولی و کاشت خریف سالم، خریف بر اساس برآوردهای اولیه اولیه، تولید غلات غذایی 0.6 درصد بیشتر از سال گذشته تخمین زده می شود.


 


نمودار 5: باران موسمی برای سه سال متوالی در محدوده طبیعی به پایان رسیده است



نکته: میانگین بلند مدت (LPA) میانگین بارندگی ثبت شده طی سال های 1961 و 2000 است که 88 سانتی متر است. محدوده نرمال به عنوان '96٪ -104٪' میانگین بارندگی دوره طولانی تعریف می شود.

منبع: اداره هواشناسی هند، شورای جهانی طلا


پانویسها و منابع


1بر اساس قیمت MCX Gold Spot به INR از 30 سپتامبر 2021.


2 پیترو پاکشا یک دوره 16 روزه در تقویم هندو است که در آن هندوها به اجداد خود ادای احترام می کنند. پیترو پاکشا از 20 سپتامبر شروع و در 6 اکتبر 2021 به پایان می رسد.


3 محدوده نرمال به عنوان 96٪ تا 104٪ از متوسط ​​بارندگی دوره طولانی تعریف می شود. قیمت سکه پارسیان


4ما قیمت طلای LBMA AM را با قیمت MCX Gold Spot مقایسه می‌کنیم زیرا ساعات معاملاتی آنها نسبت به متداول‌ترین قیمت طلای LBMA به یکدیگر نزدیک‌تر است.


5داده‌های حق بیمه/تخفیف بر اساس قیمت نقطه نظرسنجی ممتاز طلا از National Commodity & Derivatives Exchange Ltd.


6دوسهرا یک جشن بزرگ هندی است که هر سال در پایان ناوراتری جشن گرفته می شود. ناوراتری یک جشن سالانه هندو است که نه شب طول می کشد و به عنوان نشانه پیروزی خیر بر شر جشن گرفته می شود. دوسهرا در 15 اکتبر 2021 جشن گرفته شد.


7داده های بانک مرکزی از IMF-IFS گرفته شده است. IFS تا اوت و آمار هفتگی از RBI برای سپتامبر. لطفاً به آخرین آمار بانک مرکزی ما مراجعه کنید: https://www.gold.org/goldhub/data/monthly-central-bank-statistics.


8 داده‌های بارندگی تجمعی تا 30 سپتامبر 2021.

Comments

Popular posts from this blog

دلایل اهمیت اتوماسیون صنعتی

نقش استراتژیک طلا می تواند با تشدید فشار اقتصادی چین بدرخشد