بازار طلای هند در ماه اوت: با تقویت تقاضای خرده فروشی، واردات به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید



قیمت طلای داخلی در ماه آگوست با کاهش 2.4 درصدی به 47106 روپیه در هر 10 گرم رسید.قیمت سکه پارسیان 50 سوتی با عیار 750

تقاضای خرده فروشی در طول ماه با اصلاح قیمت طلا و خریدهای عروسی تقویت شد

واردات رسمی در ماه آگوست به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید و بازار محلی دوباره به قیمت اصلی بازگشت

خوش بینی در مورد چشم انداز بهبود اقتصادی، نرخ واکسیناسیون بالاتر و بازده 9.4 درصدی BSE Sensex باعث شد سرمایه گذاران پول را به سمت سهام هدایت کنند. مجموع دارایی‌های ETF طلا تا پایان ماه اوت در همان سطح 34 تن باقی ماند

بانک مرکزی هند (RBI) در ماه اوت 14.9 تن طلا اضافه کرد و کل ذخایر طلای خود را به 726.1 تن افزایش داد.

بارندگی تجمعی بین ژوئن و آگوست 10٪ کمتر از میانگین دوره طولانی (LPA) بود. کاشت خریف 1.1 درصد کمتر از سال گذشته بود اما 4.2 درصد بیشتر از میانگین پنج ساله تا پایان اوت بود.

 


قیمت طلا در ماه اوت کاهش یافت

طلا در ماه آگوست به دلیل نرخ های بهره نسبتاً قوی تر به دنبال داده های قوی مشاغل ایالات متحده، به دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. در طول ماه LBMA Gold Price AM در USD و MCX Gold Spot به INR به ترتیب 0.8% و 2.4% کاهش یافت که دلیل آن افزایش INR 1.7% در ماه بود (نمودار 1).


 


نمودار 1: قیمت طلا در این ماه کاهش یافت

قیمت طلای داخلی به روپیه در مقابل LBMA Gold Price AM به دلار آمریکا




منبع: بلومبرگ، اداره معیار ICE، شورای جهانی طلا


 


فعالیت اقتصادی با واکسیناسیون بیشتر و موارد کمتر کووید حمایت می شود

با افزایش دسترسی برنامه واکسیناسیون (نمودار 2) و آزاد شدن تقاضای سرکوب شده به دنبال کاهش محدودیت‌های قرنطینه، چندین شاخص اقتصادی نشانه‌هایی از بهبود را در طول ماه نشان دادند. شاخص‌های با بسامد بالای تجارت و تقاضا، مانند قیمت سکه پارسیان 750 عیار

 صورت‌حساب‌های E-Way، تقاضای سوخت، فروش تراکتور و نرخ مشارکت نیروی کار، شاهد رشد مادری در ماه اوت بودند. در پرتو این بهبود پایدار تقاضا، آژانس رتبه‌بندی CRISIL خود را ارتقا داد. چشم انداز اعتباری هند از خوش بینانه محتاطانه به مثبت.


 


نمودار 2: فعالیت اقتصادی هند با واکسیناسیون بیشتر و موارد کمتر کووید حمایت می شود

موارد تجمعی COVID-19 در هند در مقابل واکسن‌های تجمعی تجویز شده




منبع: بلومبرگ، دنیای ما در داده ها، شورای جهانی طلا


 


قیمت های پایین تر و خریدهای عروسی باعث تقویت تقاضای خرده فروشی در این ماه شد

پس از بهبود در ماه جولای، تقاضای خرده فروشی در ماه اوت تقویت شد. اصلاح قیمت طلای داخلی در 9 آگوست به میزان 2.4 درصد باعث پر شدن تقاضا در نیمه اول ماه شد - عمدتاً ناشی از خریدهای عروسی - اگرچه پس از بهبود قیمت متعاقب آن کمی کاهش یافت. خرده‌فروشان سازمان‌یافته بزرگ گزارش دادند که تقاضا با خرید در Onam نیز پشتیبانی می‌شود، با شواهد حکایتی که حاکی از بهبود سالانه به دلیل پایین بودن پایه سال 2020 و بهبود احساسات مصرف‌کننده پس از احیای اقتصادی پس از موج دوم COVID-19.4 بر اساس تعامل با تجارت است. تقاضای خرده فروشی 35 تا 40 درصد بیشتر از سال قبل در ماه است.


انتظار می‌رود تقاضای خرده‌فروشی در ماه سپتامبر با اصلاح قیمت طلا همچنان سالم بماند، اما ممکن است با شروع قیمت پیترو پاکشا از 20 سپتامبر - که دوره نامطلوبی برای خرید طلا در نظر گرفته می‌شود- تا حدودی کاهش یابد.


 


واردات رسمی هند در ماه اوت به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید

واردات رسمی طلای هند در آگوست 2021 به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید و در مجموع به 121.8 تن رسید - بیش از دو برابر 58.5 تن نسبت به آگوست 2020 و 68 درصد بیشتر از 72.3 تن از جولای 2021 (نمودار 3). واردات رسمی بالاتر در ماه اوت عمدتاً تحت تأثیر عوامل زیر بود:


تقاضای خرده فروشی سالم در ماه اوت و ذخیره مجدد توسط خرده فروشان قبل از فصل جشن و عروسی در سه ماهه چهارم 2021

کاهش نرخ تعرفه مشتری به 563 دلار آمریکا در هر 10 گرم از 14 آگوست تا پایان ماه از 589 دلار در هر 10 گرم، واردات طلا را ارزان تر می کند و در نتیجه تجارت را برای واردات بیشتر ترغیب می کند، به طوری که 64 درصد از واردات رسمی در ماه پس از 14 آگوست فرود می آید.

افزایش شتاب در فعالیت های تولیدی قبل از نمایشگاه طلا و جواهر B2B هند، IIJS 2021، که بین 15 و 19 سپتامبر در بنگلور برگزار شد.

افزایش شدید صادرات جواهرات طلا به ایالات متحده، هنگ کنگ و چین با ادامه بهبود در این اقتصادها. صادرات جواهرات طلا از هند بین آوریل و آگوست بر اساس سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت. صادرات ممکن است از توافقنامه تجارت آزاد پیشنهادی با امارات رونق بیشتری بگیرد و امارات متحده عربی یکی از سه بازار برتر صادرات جواهرات برای هند است.

در مجموع 12 بانک، آژانس معرفی شده و صادرکننده 104.7 تن شمش و 19 پالایشگاه معادل 17.1 تن طلای مرغوب را به صورت دوره طلا وارد کردند.


از مجموع 121.8 تن واردات رسمی، 58.2 تن از طریق منطقه آزاد تجاری شهر سری (FTWZ) وارد شد. 6 هفت بانک خارج از کشور مسئول این واردات بودند که جی پی مورگان، ANZ، بانک مرچنت رند و بانک سیتی مسئولیت این واردات را بر عهده داشتند. 84 درصد از کل. این واردات قبلاً در انبار سفارشی FTWZ فرود آمده اند و به کاهش زمان تدارکات در عرضه طلا به تجارت قبل از دوره شلوغ فصلی جشنواره ها و عروسی ها در سه ماهه چهارم 2021 کمک می کند. قیمت سکه پارسیان 50 سوتی 750 عیار


ما پیش بینی می کنیم که واردات رسمی در ماه سپتامبر سالم بماند. اصلاح بیشتر قیمت طلا در ماه سپتامبر و ذخیره مجدد توسط تجارت ممکن است از واردات طلا در طول ماه حمایت کند.


 


نمودار 3: واردات رسمی طلای هند در ماه اوت به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید

واردات طلای رسمی ماهانه هند از آوریل 2019 تا آگوست 2021




منبع: Infodrive هند، وزارت بازرگانی و صنعت دولت. از هند، شورای جهانی طلا


 


پس از تقویت تقاضا در ماه آگوست، بازار محلی به قیمت پریمیوم بازگشت

بازار محلی تا پایان هفته اول آگوست به یک حق بیمه کوچک ~ 0.5-1 دلار آمریکا در هر اونس تغییر کرد و در هفته دوم پس از افت قیمت به 4 تا 5 دلار در هر اونس افزایش یافت. با این حال، در هفته سوم به 2-3 دلار آمریکا در هر اونس و در پایان ماه با بهبود قیمت طلا به 2-2 دلار آمریکا در هر اونس کاهش یافت (نمودار 4). بازار محلی در دو هفته اول ماه در قیمت 1 تا 2 دلار آمریکا در هر اونس باقی ماند. طلا


 


نمودار 4: پس از تقویت تقاضا در ماه آگوست، بازار داخلی به قیمت پریمیوم بازگشت

تفاوت بین قیمت MCX Spot Gold و قیمت طلای زمینی در هند برگرفته از LBMA Gold Price AM




منبع: NCDEX، شورای جهانی طلا


 


ذخایر ETF طلا در طول ماه تغییری نداشت

خوش بینی مجدد نسبت به بهبود اقتصادی، نرخ بالاتر واکسیناسیون و بازده 9.4 درصدی BSE Sensex در ماه باعث شد سرمایه گذاران پول را به سمت سهام هدایت کنند. در نتیجه، جریان ورودی 0.24 میلیارد روپیه (3.2 میلیارد دلار) در ماه اوت افزایش یافت و کل دارایی های ETF طلا را به 34 تن نگه داشت (نمودار 5).


 


نمودار 5: دارایی های ETF طلای هند در پایان ماه اوت تغییری نداشت



منبع: ارائه دهندگان مربوطه ETF، بلومبرگ، شورای جهانی طلا


 


RBI 14.9 تن به ذخایر طلای خود اضافه کرد

RBI پس از خرید 7.5 تن طلا در ماه قبل، 14.9 تن طلای اضافی در ماه اوت خریداری کرد و ذخایر طلای خود را به 726.1 تن یا 6.6 درصد از کل ذخایر رساند. خرید ماهانه در ماه آگوست بالاترین خرید از زمانی است که RBI شروع به خرید مکرر طلا از دسامبر 2017 کرده است (نمودار 6).8 RBI خرید طلا را در سال‌های اخیر افزایش داده است و 49.56 تن به ذخایر طلای خود در سال گذشته اضافه کرده است.

http://talakar.com/parsian

Comments

Popular posts from this blog

بازار طلای هند در ماه سپتامبر: با کاهش اندک تقاضای خرده فروشی، واردات کاهش یافت

نقش استراتژیک طلا می تواند با تشدید فشار اقتصادی چین بدرخشد

گسترش قیمت طلا