افزایش بهره وری با اتوماسیون صنعتی



اتوماسیون با عمل بر روی 2 عامل منجر

خرید اینورتر آیمستر به بهبود قابل توجهی در بهره وری یک شرکت می شود:     محدودیت دوره‌های عدم فعالیت: اگرچه شرکت‌های صنعتی ساعات کاری کارگران خود را به گونه‌ای سازماندهی می‌کنند که تیم‌ها برای انجام کار جایگزین یکدیگر شوند، دوره‌هایی از کاهش جزئی یا کلی فعالیت وجود دارد، مانند نگهداری دوره‌ها، تعطیلات عمومی، یکشنبه‌ها و غیره. اتوماسیون صنعتی هدف شرکت را قادر می سازد تا دوره های فعالیت را کاهش دهد و میزان استفاده از تاسیسات را افزایش دهد.
     استفاده بهینه از مهارت های انسانی: با خودکارسازی فرآیندهای خاص، ساعات کاری بیشتری خواهید داشت. بنابراین می‌توانید کارمندانی را آزاد کنید که اکنون می‌توانند به وظایفی با ارزش افزوده بالاتر (مثلاً مدیریت کیفیت، بهبود مستمر، رضایت مشتری و غیره) تمرکز کنند. بنابراین، با صرف زمان کمتر برای کارهای ساده و تکراری، آنها در کار بیشتر درگیر و شادتر می شوند. این منجر به نیروی کار مولدتر و در نتیجه افزایش سودآوری می شود.

3- قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری


قابلیت اطمینان در شرایط رقابتی کنونی امری ضروری است و خطاهای انسانی می تواند شرکت را به موقعیت های بالقوه فاجعه بار سوق دهد (مانند مشکلات کیفیت، از دست دادن تولید، نارضایتی مشتری و غیره). به عنوان مثال، برای کاهش خطر خطای انسانی، که می تواند ناشی از خستگی یا بی انگیزگی باشد، شرکت ها می توانند به فرآیندهای خودکار تکیه کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، سپردن وظایف با ارزش افزوده بالا به کارمندان و خودکارسازی کارهای ساده و تکراری جالب تر است.

افزودن یک کار جدید یا یک محصول جدید به فرآیند تولید نیازمند آموزش اپراتورهای انسانی است. از سوی دیگر، دستگاه‌های خودکار را می‌توان برای انجام هر کاری با دقت در کمترین زمان، مجدداً پیکربندی یا برنامه‌ریزی کرد. بنابراین شما نیز انعطاف پذیری به دست می آورید.

4- وثیقه امانی


ایمنی کارگران دلیل مهمی برای خودکارسازی عملیات صنعتی است. به عنوان مثال، اختصاص دادن وظایف خطرناک به ماشین‌ها و/یا روبات‌ها که خطر بالایی برای پرسنل دارند، منطقی است. علاوه بر این، کنترل‌های امنیتی خودکار جامع و پیشرفته را می‌توان برای تجهیزات، قطعات، افراد و سیستم‌های درگیر در فرآیند تولید پیاده‌سازی کرد.



معایب اتوماسیون صنعتی
1- هزینه راه اندازی بالا

علیرغم این واقعیت که در هزینه های عملیاتی یا پرسنلی صرفه جویی می کند، سرمایه گذاری اولیه مرتبط با انتقال از تولید دستی به تولید خودکار بسیار زیاد است. علاوه بر این، هزینه‌های قابل توجهی در آموزش کارکنان برای پیاده‌سازی، راه‌اندازی و نگهداری صحیح سیستم‌های خودکار برای اطمینان از ادامه عملکرد آن‌ها درگیر است.

علاوه بر این، ماشین‌های خودکار، اگرچه عموماً به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند، در مقایسه با ماشین‌های دستی هزینه نگهداری بالایی دارند. یک سرویس تعمیر و نگهداری واجد شرایط اغلب برای حفظ و نگهداری سیستم اتوماسیون در شرایط کار خوب ضروری است. بنابراین مهم است که هر سناریوی خرید را مطالعه کنید و مدیریت نگهداری را اتخاذ کنید که به شما امکان می دهد بازده سرمایه خود را به حداکثر برسانید. در مورد این موضوع، مقاله ما را در مورد 4 روش برتر برای نگهداری تجهیزات خود، افزایش طول عمر آن و افزایش بازگشت سرمایه مشورت کنید.
2- حدود تکنولوژی

برخی از کارها، مانند تولید یا مونتاژ محصولات با اندازه یا شکل اجزای ناسازگار یا کارهایی که نیاز به مهارت دستی یا فکری دارند، نمی توانند به راحتی خودکار شوند. در این موارد بهتر است مونتاژ و جابجایی را به انسان بسپارید و امکان حمایت از آنها را با امکاناتی برای کاهش سختی و تکراری بودن مطالعه کنید.

فناوری‌های اتوماسیون، در صورت استفاده هوشمندانه و کارآمد، می‌توانند فرصت‌هایی را از نظر سودآوری، بهره‌وری، قابلیت اطمینان، انعطاف‌پذیری و ایمنی ارائه دهند. آنها همچنین قادر به حمایت از کارمندان و بهبود شرایط کاری هستند.

Comments

Popular posts from this blog

بازار طلای هند در ماه سپتامبر: با کاهش اندک تقاضای خرده فروشی، واردات کاهش یافت

دلایل اهمیت اتوماسیون صنعتی

نقش استراتژیک طلا می تواند با تشدید فشار اقتصادی چین بدرخشد