یک مدل کم مصرف یخچال را انتخاب کنید



مصرف برق یکی از معیارهای مهم در خرید یخچال است. نمایندگی تعمیر یخچال بکو در اصفهان یک مدل کم مصرف را انتخاب کنید که توسط Energy Star تایید شده است، که در بیشتر موارد 10٪ انرژی کمتری نسبت به یک دستگاه بدون گواهی مصرف می کند. همچنین نتایج تست مصرف برق ما را ببینید که ظرفیت واقعی دستگاه ها و چندین نوسان دمای خارجی را نیز در نظر می گیرد.

برای کاهش مصرف:

     در حالت ایده آل، دستگاه خود را دور از منابع گرما، مانند اجاق گاز یا بخاری نصب کنید.
     
     اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف یخچال بگذارید.
     
     هنگام جمع شدن گرد و غبار، کویل های یخچال را تمیز کنید. اینها اغلب در پشت دستگاه در مورد مدل‌های قدیمی‌تر، و در قسمت جلویی، در قسمت مشبک در پا، در کنار مدل‌های جدیدتر یافت می‌شوند.
     
     به محض اینکه یخ روی دیواره های داخلی آن جمع شد، فریزر را با یک سوهان و مقداری آب داغ یخ زدایی کنید.
     
     از خالی ماندن دستگاه خودداری کنید که باعث می شود کمپرسور حتی سخت تر کار کند. در صورت لزوم، آن را با ظروف آب پر کنید.
     
     درب دستگاه را برای مدت طولانی باز نگذارید.
     
     بررسی کنید که آیا درزگیر لاستیکی درب آسیب دیده است یا خیر و در صورت وجود آن را تعویض کنید.

توجه داشته باشید که یخچال هایی که مجهز به دستگاه پخش آب و یخ هستند نسبت به بقیه برق بیشتری مصرف می کنند.

برای کشف کم مصرف ترین یخچال ها به تست ما نگاهی بیندازید
8. به دیگر توابع ارائه شده نگاه کنید


کنترل و کنترل دما


     کنترل جداگانه: مدلی را انتخاب کنید که کنترل جداگانه ای برای یخچال و فریزر ارائه می دهد. به شما انعطاف پذیری بیشتری برای تنظیم دما می دهد.
     
     کنترل های الکترونیکی: وسایلی را ترجیح می دهند که دارای کنترل های الکترونیکی هستند. اینها امکان تنظیم دقیق دما را نسبت به کنترل های غلتکی فراهم می کنند. به طور مشابه، مدل‌هایی که دما را بر حسب درجه سانتی‌گراد روی صفحه‌نمایش دیجیتال نشان می‌دهند، نسبت به مدل‌هایی که این کار را نمی‌کنند، راحت‌تر تنظیم می‌شوند. برای رفع این مشکل، می‌توانید خود را به یک دماسنج (از حدود 5 دلار تا 35 دلار فروخته می‌شود) مجهز کنید که دقیقاً دمای داخلی دستگاه شما را به شما نشان می‌دهد.
     
     کنترل های قرار گرفته روی در: برخی از لوازم خانگی دارای کنترل هایی هستند که روی درب قرار دارند. آنها مزیت این را دارند که فضای ذخیره سازی را اشغال نمی کنند و دسترسی آنها آسان تر است.

توابع دیگر

     سیگنال باز بودن درب صوتی: اگر درب دستگاه را برای مدت طولانی باز بگذارید، یک هشدار به صدا در می آید که از هدر رفتن انرژی و غذا جلوگیری می کند. اگر فرزندان شما تمایل دارند به خودشان خدمت کنند، این سیگنال بسیار مفید است. توجه داشته باشید که صدای زنگ برای درب یخچال بیشتر از درب فریزر است و تاخیر قبل از شروع سیگنال می تواند از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد (به طور کلی بین 1 تا 5 دقیقه).

     نورپردازی در قسمت فریزر: مدلی با نورپردازی داخلی در قسمت فریزر انتخاب کنید که به شما امکان می دهد محتویات آن را به وضوح ببینید. لازم به ذکر است که 15 درصد از دستگاه های تست شده فاقد آن هستند.
     
     دستگاه پخش آب و یخ: برای دسترسی سریع به آب سرد یا تکه های یخ مفید است. مدلی را ترجیح دهید که آنها را در جلوی در ارائه دهد، که از باز کردن آن جلوگیری می کند. همچنین دستگاه‌هایی را خواهید یافت که فقط یخ‌ساز – بدون تلگراف – در داخل آن ارائه می‌دهند. برخی دارای فیلتر آب هستند که برای کاهش سطح کلر و از بین بردن اکثر باکتری ها طراحی شده است. به یاد داشته باشید که این گزینه‌ها فضای ذخیره‌سازی موجود را کاهش می‌دهند، انرژی بر هستند و اغلب منبع شکستگی هستند و هزینه‌های اضافی را به همراه دارند، به عنوان مثال خدمات یک لوله‌کش برای اتصال آب یا خرید فیلترهای آب. علاوه بر این، اگر دستگاه شما مجهز به دستگاه پخش کننده یا یخ ساز است، به خاطر داشته باشید که به طور مکرر از آن استفاده کنید تا از رکود آب مورد نیاز برای تولید آنها جلوگیری کنید که باعث تکثیر باکتری ها می شود. به همین دلیل، مخزن آب داخلی را نیز تمیز کنید و به یاد داشته باشید که فیلتر آب را همانطور که در دفترچه راهنمایتان توصیه شده است، در صورت وجود تعویض کنید.
     
     دو کمپرسور: به گفته سازندگان، وجود دو کمپرسور امکان کنترل دقیق‌تر دمای داخلی و همچنین خنک‌کردن بخش‌های یخچال و فریزر را نسبت به کنار دستگاه‌هایی که تنها یک دستگاه دارند، می‌دهد. اکثر دستگاه هایی که دارای دو کمپرسور هستند در تست ما جزو گران ترین دستگاه ها هستند.
     
     دو اواپراتور: طبق گفته سازندگان، مدل هایی که دارای دو اواپراتور هستند ارائه می کنند

Comments

Popular posts from this blog

بازار طلای هند در ماه سپتامبر: با کاهش اندک تقاضای خرده فروشی، واردات کاهش یافت

دلایل اهمیت اتوماسیون صنعتی

نقش استراتژیک طلا می تواند با تشدید فشار اقتصادی چین بدرخشد